27 травня в Центрі естетичного виховання «Юність Буковини» відбулася обласна творча лабораторія керівників хореографічних колективів клубних закладів територіальних громад «Особливості роботи з аматорським хореографічним колективом. Виконавська майстерність та робота керівника над її вдосконаленням». У творчій лабораторії взяли участь 26 осіб – керівники хореографічних колективів, директори та художні керівники клубних закладів області.
Сучасний стан хореографічного жанру – розвиток та промоція хореографічного мистецтва в області, діяльність народних аматорських хореографічних колективів, участь в творчих проєктах, виклики та їхнє долання у вступному слові висвітлила модераторка творчої лабораторії, завідувачка відділу формування творчих просторів та надання культурних послуг Буковинського центру культури і мистецтва Тетяна Антонюк. Вона наголосила на необхідності збереження аматорських колективів, всебічній підтримці їхньої діяльності, важливості підвищення рівня виконавської майстерності учасників та фахового рівня керівників.
Методикою роботи з хореографічними групами різних вікових категорій поділився викладач хореографічних дисциплін спеціалізації «Народна хореографія» Чернівецького обласного фахового коледжу мистецтв ім. С. Воробкевича Володимир Долгий. Він зосередив увагу на навчально-тренувальній роботі в хореографічному колективі. Під час практичних занять присутні мали змогу побачити послідовність вправ для тренажу стоп, рук, тулуба, голови. В різних танцювальних позиціях учасники відпрацьовували вправи, що розвивають різні групи м’язів, тренували вестибулярний апарат для відчуття балансу корпусу, швидкості обертань в танці. Окремо відпрацьовували виконання різних елементів танцю з жіночої та чоловічої партії.
Хореографічна композиція «Веснянка», яку виконали як зразок, демонструвала елементи, що відпрацьовували під час практичного заняття, а також дівочу граційність та легкість. В теоретичній частині творчої лабораторії Володимир Долгий надав чимало практичних рекомендацій як працювати над виконавською майстерністю учасників у хореографічному колективі; говорив про сутність та значення сценічної культури, її вплив на сприйняття хореографічного продукту в цілому.
Про сценічний костюм як складову хореографічного образу зі слухачами творчої лабораторії говорив директор БЦКМ, заслужений діяч мистецтв України Микола Шкрібляк. У своїй промові очільник Центру акцентував увагу на особливості традиційної культури етнографічних регіонів Буковини, необхідності культивувати власний сценічний матеріал. Йшлося також про одягову культуру та помилки, яких припускаються керівники хореографічних колективів у сценічних костюмах. «Важливо, окрім естетичного виховання засобами хореографічного мистецтва – прививати усім учасникам творчих колективів шанобливе ставлення до національного строю», – зазначив Микола Шкрібляк.
В обговоренні творчої лабораторії взяли участь Галина Марусяк, директор Центру культури та мистецтв села Кадубівці Кадубовецької сільської ради; Тетяна Руснак, художній керівник будинку культури села Ошихліби Кіцманської міської ради; Лілія Долга, балетмейстер народного аматорського ансамблю народного танцю «Колорит» Чернівецького центру національних культур «Роша».