Майстер-класи від викладачів мистецьких шкіл області

DSC 7349У Центрі культури «Вернісаж» в рамках 40-ї ювілейної обласної виставки-конкурсу творчих робіт учнів художніх шкіл та художніх відділень шкіл мистецтв «Буковинський розмай» для дітей провели низку майстер-класів від викладачів мистецьких шкіл області.

Організатор і куратор - методист Буковинського центру культури і мистецтва Василь Беженар. Мета майстер-класів - популяризація народного мистецтва краю, вдосконалення академічної школи живопису, графіки та залучення молоді до мистецького життя міста.

IMG 20211211 143641

Під час відкриття ювілейної виставки-конкурсу викладач Чернівецької художньої школи ім. М. Івасюка Владислав Готинчан зі своїми учнями створювали багатотиражні графічні відбитки «40 років Буковинському розмаю», які роздавали усім присутнім. Друкована форма була заздалегідь вигравірувана на лінолеумі. Для друку використовували друкарські фарби веселкових кольорів. Фарбу на лінолеум накочували валиком з великою уважністю, регулюючи кількість фарби, аби не залити дрібні штрихи.

11 грудня викладач-методист Кіцманської художньої школи Богдан Гордей занурив дітей у світ музичних іграшок і дав можливість відчути життєдайну енергію глини. Учасники майстер-класу виготовили глиняні свищики, які видають різні мелодійні звуки. Своєму маленькому творові мистецтва вони надали архаїчну форму птаха, яка є однією з найдавніших зразків пластичної організації глини. За допомогою стеків методом ритування нанесли на поверхню сирого виробу різні знаки-символи. Такий вид народного мистецтва добре розвиває у дітей дрібну моторику, уяву, мислення та увагу.

DSC 7370Викладачка Берегометської школи мистецтв ім. О. Киселиці Марина Думітро 12 грудня провела сакральне дійство, під час якого діти створили власну писанку «Ружа». Викладачка ознайомила із змістом закодованих знаків-символів, організацією поділу поверхні яйця, технічними прийомами воскового розпису, поетапним фарбуванням. Вона також продемонструвала, як правильно знімати віск, що є завершальним етапом розпису писанки. Такі мініатюрні твори мистецтва стануть справжньою окрасою і оберегом дому маленьких талантів.

IMG 20211214 142329Викладачка-методистка Сторожинецької художньої школи, художниця, членкиня асоціації Буковинської акварельної асоціації «Magenta» Світлана Побережна ознайомила учасників з новими технічними прийомами та засобами виразності акварельного живопису. Учасники дійства писали зимовий пейзаж в техніці «по-вологому», використовуючи не пензлик, а пластикову картку. Такий прийом є одним із найцікавіших, він дозволяє писати прозорими водорозчинними фарбами пейзаж, який утворюється поєднанням різних барвистих сполучень та розводів. Дається воля воді та фарбам, але тільки у рамках творчого діалогу між ними. Живописним творам можна було надати абстрактних візерунків завдяки сольовому ефекту. Для цього використовували невеличкі кристалики морської солі. На завершальному етапі роботи тонким пензликом виконували деталізацію дерев та кущів. Усі роботи вийшли дуже цікавими, легкими, насиченими повітрям та зимовою атмосферою.

DSC 775517 грудня майстер-клас з розпису на склі провела художниця, викладачка Новоселицької художньої школи Зоряна Кіфуляк. Вона ознайомила дітей із давньою технікою народного розпису, зворотною проекцією і допомогла засвоїти усі її технологічні прийоми: від підготовки скла, нанесення контуру та фарби до оформлення роботи у раму. Дітям дуже сподобалося писати різдвяний сюжет «Ангел», адже за допомогою акрилових фарб вони мали можливість надати своїй роботі різних яскравих декорованих орнаментальних мотивів.

DSC 7836У день Святого Миколая поринути із земного в духовний світ та доторкнутися до сакрального мистецтва запропонувала мистецтвознавиця, художниця, народна майстриня, викладачка Мамаївської дитячої художньої школи Альона Беженар. Ознайомившись із стилістикою народної хатньої ікони чи образу ІІ пол. ХІХ – І трет. ХХ ст., технологічними прийомами зворотного живопису на склі, композиційним розміщенням, іконографією, символічною мовою та палітрою кольорів, кожна дитина написала свій образ Святого Миколая.

У процесі роботи використовували скло, контури по склу, акрилові фарби та пензлі. Шаблон-прорис викладачка підготувала заздалегідь. Усі присутні із великим захопленням освоювали іконописне письмо. Рукотворні образи вийшли дещо наївні, але по-справжньому щирі.