15 березня відбувся обласний фаховий конкурс по класу гітари «Юний гітарист» серед учнів музичних шкіл та шкіл мистецтв. У конкурсі взяло участь 59 учнів з 24 мистецьких шкіл області. Захід засвідчив, що попри всі випробування і перешкоди, які зустрічаються на творчому шляху учнів і викладачів, колективи мистецьких шкіл продовжують плідно працювати, демонструючи якісні результати.
Однак конкурс виявив і деякі недоліки. Насамперед щодо відповідності репертуару, який повинен відповідати не тільки програмним вимогам згідно Положення конкурсу, але й віковим (фізіологічним) та, головне, технічним можливостям дітей. На жаль, не всі викладачі врахували вікові особливості та дещо переоцінили технічні можливості своїх виконавців, а в деяких випадках навпаки твори були не конкурсного рівня.
Доцільно звернути увагу й на одноманітність репертуару, до того ж багато творів були близькі за стилем, хоча в положенні чітко вказано, що твори повинні бути різнохарактерні. Прикро, але журі довелося впроваджувати і санкцію за виконання творів російських композиторів. Багатьом учасникам бракувало музикальності, плавного звуковедення, чіткого музичного фразування. Як і в минулому році, конкурс виявив проблему постановки рук та корпусу. Більшість виконавців не врахували звукоутворення на інструменті за характером твору, тому надалі необхідно звернути увагу на специфіку звукоутворення при виборі репертуару.
Журі конкурсу рекомендувало викладачам при виборі репертуару сміливіше застосовувати та користуватися сучасними техніками та новими прийомами гри на гітарі. Необхідно звертати увагу й на динамічні відтінки, а виконавцям важливо додати харизми та вчити їх внутрішньо глибше відчувати твори.
У підсумку журі відзначило рівень майстерності виконавців, який цього року все ж виявився високим, оскільки виступи багатьох учасників вражали своєю професійністю, де були і широка динамічна палітра, і правильно підібраний репертуар, а багато учнів зуміли емоційно передати характер та зміст творів.
Прослухавши та проаналізувавши виступи юних музикантів, журі вирішило визначити переможцями конкурсу учнів, які отримали 12, 11, 10, 9 балів.
Вітаємо кращих!
Детальніше...
19 березня в Обласному фаховому коледжі мистецтв імені С. Воробкевича відбувся майстер-клас для викладачів мистецьких шкіл, студентів та викладачів коледжу мистецтв на тему: «Джазові штрихи та артикуляція. Джазовий саунд». Майстер-клас провів відомий джазмен, викладач Київського національного університету ім. Б. Грінченка, заслужений артист естрадного мистецтва України Сергій Цимбал.
Захід відбувся з метою опанування нових технік звукоутворення та звуковедення.
Викладачі мистецьких шкіл збагатили свої професійні навички та використовуватимуть нові техніки у своєму щоденному арсеналі.
Після майстер-класу Сергій Цимбал та композитор-піаніст Павло Шепета провели для присутніх невеличкий концерт. Під легкі джазові твори слухачі поринули у світ прекрасного.
Детальніше...
Саме у день весняного рівнодення відбулася етнографічна студія, присвячена містичним смислами буковинської традиції. Чим і для чого лякали дітей, які уявлення про «непрості місця» і блуд відображені у фольклорі, які таємниці зберігає «дністровська Атлантида», як читати буковинську Маланку, і як чарівні казки у записах Михайла Івасюка здатні пояснити таємниці наших традицій і ментальності? Про це і не тільки йшлося на занятті, яке на запрошення відділу обслуговування юнацтва Чернівецької обласної універсальної бібліотеки ім. М. Івасюка провела з учнями Чернівецького ліцею № 3 медичного профілю кураторка етнографічного проєкту «Спадщина» Буковинського центру культури і мистецтва Іванна Стеф’юк.
Коротко аналізували з аудиторією і образ Чужя та його перегук з персонажами інших культур, дізнавалися містичну та історичну конотацію каплички з письмом у Виженці, вчилися аналізувати природу страху і чуда, а ще – вчилися мислити позитивно і бути автором казки власного життя.
Особливу увагу лекторка присвятила сакральній тематиці: місцям сили, місцям з’яви Богоматері, віщим снам та ін.
Автори фото – педагоги Чернівецького ліцею № 3 медичного профілю
Детальніше...Коли поїдеш, любий друже,
Із краю гір, шовкових трав,
Візьми з собою мою пісню -
Я в неї щастя наспівав.
«Візьми з собою мою пісню – я в неї щастя наспівав», - саме так називався мистецький захід з нагоди ювілею Володимира Івасюка, який відбувся в Центрі культури та мистецтв Кадубовецької сільської ради. Захід розпочали піснею «Мальви», присвятивши її загиблим Героям та їхнім матерям. Присутні вшанували хвилиною мовчання пам'ять усіх загиблих захисників.
Глядачі мали змогу насолодитися виступами аматорських колективів. Ансамбль «Голосочки» (керівник - Олена Марусик) подарував присутнім дзвінкий дитячий спів, чоловічий квартет зачаровував милозвучністю голосів, ансамбль трубачів майстерно виконав твори духової музики під керівництвом Володимира Мулика. Літературно-музична композиція «Ну чому згубився твій самотній слід» розчулила всіх присутніх.
Спеціально запрошені гості заходу - музично-інструментальний гурт «Фреюк-бенд» направду зачарував своєю музикою. Пісня у виконанні Михайла Фреюка «Я піду в далекі гори» та дует сестер - Галини Марусяк та Марʼяни Фреюк з піснею «Водограй» викликали бурхливі емоції у глядача.
Присутні на заході дізналися чимало цікавинок про життя й творчість Маестро. Організатори щиро дякують гостям, всім учасникам, які потішили своєю творчістю. Адже то був не просто концерт, а вечір подяки за українську пісню, яку не зможе знищити зло. Окремо дякуємо нашим мужнім воїнам за можливість популяризувати українську національну культуру!
Детальніше...Учні та викладачі Великокучурівської музичної школи провели мистецький захід під назвою «Шевченко у серці кожного українця». Захід відбувся у Снячівському ЗЗСО та був присвячений життєвому і творчому шляху Великого Кобзаря. У виконанні учасників прозвучали інструментальні та вокальні композиції, глядачі мали змогу переглянути театралізоване дійство.
Мета заходу полягала у розкритті значення творчості Т.Г. Шевченка та її впливу на формування національної свідомості українського народу. Серед основних завдань, які ставили перед собою організатори:
-сформувати естетичні смаки підростаючого покоління;
-створити умови для самовираження кожної дитини;
-сприяти вихованню почуття співпереживання, шанобливого ставлення до національних культурних надбань.
Детальніше...