21 березня відбувся обласний конкурс виконавської майстерності учнів відділів народних інструментів музичних шкіл та шкіл мистецтв по класу цимбалів, сопілки, наю «Мелодії душі».
У конкурсі взяли участь 39 учнів з 15 мистецьких та музичних шкіл краю. Уже в І віковій категорії учні продемонстрували високий рівень виконання творів, що й відзначило журі. Тут прикладом результативної роботи з юними музикантами стали виступи учасників конкурсу, яких навчають викладачі Володимир Рибюк (КБУ «Музична школа №4 м. Чернівців») та Євгеній Лупуляк (Глибоцька музична школа). І хоча виконавська майстерність більшості учнів приємно вразила, все ж члени журі звертали увагу деяких учасників на дотриманні ритмічності, зауважили, що інколи зустрічаються обривання тремоло, акцентували увагу на чіткості, чистоті інтонування, культурі звуку.
Приємно здивувала якість звуковидобування та звукоутворення учасників конкурсу в ІІ віковій категорії. Особливо варто відзначити учня Зеленівської музичної школи Василя Борця (клас викладача Омеляна Синятовича), який продемонстрував гарне тремоло, звуковидобування та ведення звуку. Успішно виконала свою програму й учениця Вашківецької музичної школи Марія Груба (клас викладача Михайла Рибюка), яка також добре володіє звуковеденням та тремоло, а ще - учениця дуже харизматична та артистична, впевнено почувається на сцені. Журі відзначило й Нікіту Остафійчука, учня КБУ «Музична школа №1 м. Чернівців» (клас викладача Лор’я Бурдужа) за чисте інтонування, високу техніку виконання та музикальність. Учню вдалося добре передати задум автора твору та сенс, який закладений в його композиції.
Детальніше... Саме зараз, коли весна вступає у свої права, наші предки відзначали колись новоліття і спостерігали за пробудженням природи. Тож темі "Трипільський код доступу. Як читати світ навколо" була присвячена дитяча етнографічна студія у Музеї трипільської культури.
Її відвідувачами стали розумні і дуже допитливі школярі з Чернівців, а провела заняття кураторка етнографічного проєкту "Спадщина" Буковинського центру культури і мистецтва , кандидатка філології Іванна Стеф'юк.
Особливе зацікавлення учнів викликала орнаментика зразків шипинської кераміки у замальовках Олега Ольжича, а також прадавні ляльки, макети печей та храмів, а також історія про підкорення вогню.
Завершальним акордом заняття стало теоретичне та практичне знайомство з гончарними традиціями українців.
Детальніше... 15 березня відбувся обласний фаховий конкурс по класу гітари «Юний гітарист» серед учнів музичних шкіл та шкіл мистецтв. У конкурсі взяло участь 59 учнів з 24 мистецьких шкіл області. Захід засвідчив, що попри всі випробування і перешкоди, які зустрічаються на творчому шляху учнів і викладачів, колективи мистецьких шкіл продовжують плідно працювати, демонструючи якісні результати.
Однак конкурс виявив і деякі недоліки. Насамперед щодо відповідності репертуару, який повинен відповідати не тільки програмним вимогам згідно Положення конкурсу, але й віковим (фізіологічним) та, головне, технічним можливостям дітей. На жаль, не всі викладачі врахували вікові особливості та дещо переоцінили технічні можливості своїх виконавців, а в деяких випадках навпаки твори були не конкурсного рівня.
Доцільно звернути увагу й на одноманітність репертуару, до того ж багато творів були близькі за стилем, хоча в положенні чітко вказано, що твори повинні бути різнохарактерні. Прикро, але журі довелося впроваджувати і санкцію за виконання творів російських композиторів. Багатьом учасникам бракувало музикальності, плавного звуковедення, чіткого музичного фразування. Як і в минулому році, конкурс виявив проблему постановки рук та корпусу. Більшість виконавців не врахували звукоутворення на інструменті за характером твору, тому надалі необхідно звернути увагу на специфіку звукоутворення при виборі репертуару.
Журі конкурсу рекомендувало викладачам при виборі репертуару сміливіше застосовувати та користуватися сучасними техніками та новими прийомами гри на гітарі. Необхідно звертати увагу й на динамічні відтінки, а виконавцям важливо додати харизми та вчити їх внутрішньо глибше відчувати твори.
У підсумку журі відзначило рівень майстерності виконавців, який цього року все ж виявився високим, оскільки виступи багатьох учасників вражали своєю професійністю, де були і широка динамічна палітра, і правильно підібраний репертуар, а багато учнів зуміли емоційно передати характер та зміст творів.
Прослухавши та проаналізувавши виступи юних музикантів, журі вирішило визначити переможцями конкурсу учнів, які отримали 12, 11, 10, 9 балів.
Вітаємо кращих!
Детальніше...
19 березня в Обласному фаховому коледжі мистецтв імені С. Воробкевича відбувся майстер-клас для викладачів мистецьких шкіл, студентів та викладачів коледжу мистецтв на тему: «Джазові штрихи та артикуляція. Джазовий саунд». Майстер-клас провів відомий джазмен, викладач Київського національного університету ім. Б. Грінченка, заслужений артист естрадного мистецтва України Сергій Цимбал.
Захід відбувся з метою опанування нових технік звукоутворення та звуковедення.
Викладачі мистецьких шкіл збагатили свої професійні навички та використовуватимуть нові техніки у своєму щоденному арсеналі.
Після майстер-класу Сергій Цимбал та композитор-піаніст Павло Шепета провели для присутніх невеличкий концерт. Під легкі джазові твори слухачі поринули у світ прекрасного.
Детальніше...
Саме у день весняного рівнодення відбулася етнографічна студія, присвячена містичним смислами буковинської традиції. Чим і для чого лякали дітей, які уявлення про «непрості місця» і блуд відображені у фольклорі, які таємниці зберігає «дністровська Атлантида», як читати буковинську Маланку, і як чарівні казки у записах Михайла Івасюка здатні пояснити таємниці наших традицій і ментальності? Про це і не тільки йшлося на занятті, яке на запрошення відділу обслуговування юнацтва Чернівецької обласної універсальної бібліотеки ім. М. Івасюка провела з учнями Чернівецького ліцею № 3 медичного профілю кураторка етнографічного проєкту «Спадщина» Буковинського центру культури і мистецтва Іванна Стеф’юк.
Коротко аналізували з аудиторією і образ Чужя та його перегук з персонажами інших культур, дізнавалися містичну та історичну конотацію каплички з письмом у Виженці, вчилися аналізувати природу страху і чуда, а ще – вчилися мислити позитивно і бути автором казки власного життя.
Особливу увагу лекторка присвятила сакральній тематиці: місцям сили, місцям з’яви Богоматері, віщим снам та ін.
Автори фото – педагоги Чернівецького ліцею № 3 медичного профілю
Детальніше...